Elämä on täynnä kauneutta. Kauneus ja hyvä olo kuuluu kaikille.

Noihin lauseisiin tiivistyy se, mitä mä ajattelen tästä alasta. Joka päivä pitäisi kysyä aina uudelleen, mitä me kauneudenhoidon ammattilaisina voidaan antaa asiakkaalle? Mitä me halutaan antaa asiakkaalle?
Mä haluan antaa asiakkaille ennen kaikkea hyvää energiaa ja kokonaisvaltaisen hyvän olon elämyksen. Sellaisen, että kun asiakas nousee tuolista, hänen jalkansa eivät kosketa maata. Rakkaudesta lajiin on ehkä jo kulunut ilmaisu, mutta mun mielestä tätä työtä ei voi tehdä muulla tavalla.
Jokainen kampaajan penkkiin istuva asiakas on yhtä arvokas. Jokaista asiakasta lähestytään aina yksilönä ja omalla tavallaan, ihmiseltä ihmiselle. Luottamus on ansaittava joka kerta niin, että asiakas tuntee saaneensa jotain sellaista palvelua, jota hän haluaa saada myös uudelleen.
Miten sitten pitää itsensä vireessä ja työn mielekkäänä niin, että se säteilee myös muihin? Mä en usko, että kaikki oppi tulee kirjoista. Tähän alaan voi ammentaa luovuutta niin monesta eri paikasta: luonnosta, kulttuurista, kirjallisuudesta – ihan mistä vaan, jos olet avoin ja vastaanottavainen! Ja huumori! Se on tosi tärkeää.
Sekin on mun mielestä hyvä myöntää, että aina ei mene maaliin. Mutta ei ne satunnaiset havut ladulla ole niin vaarallisia vaan just niistä oppii eniten. Se täytyy hyväksyä sekä itselle että muille. Mä en esimerkiksi etsi työkavereikseni täydellisiä ihmisiä vaan sellaisia tyyppejä, jotka on aitoja ja halukkaita kehittymään koko ajan paremmiksi. Ihmisiä, jotka on valmiita rikkomaan rajoja ilman ennakkoluuloja ja jakamaan hyviä juttuja myös muille. Mä uskon, että juuri se oikea tiimi saa ihmiset kasvamaan perhosiksi.
Kun luodaan kauneutta, sitä on ehdottomasti tehtävä oikean asenteen lisäksi juuri tietynlaisilla tuotteilla. Sellaisilla tuotteilla, joiden arvomaailman takana voi seistä. Mulle se tarkoittaa ekologisia, laadukkaita, puhtaita ja skandinaavisia tuotteita. Vain sellaisilla tuotteilla asiakkaille voi luoda pitkäkestoista tulosta, jota ei tarvitse tulla heti muutaman viikon jälkeen uusimaan. Se on sitä ekologisuutta ja tietoista kuluttamista, jota meidänkin on tehtävä.
Eikä pidä unohtaa eläimiä! Meidän Unto on todellinen terapiakoira. Unto hengailee usein meidän liikkeessä ja on tosi tärkeä paitsi työntekijöille myös asiakkaille. Untosta, kuten eläimistä usein, hehkuu pyyteetöntä hyvää fiilistä, joka tarttuu myös ihmisiin.
Kiitos teille, kun olette asiakkaitamme! Rakkaudella, koko DBKM:n porukka

Parturi-kampaamo DBKM’n tarina

Story maker Katja Martineero on työskennellyt hiusalalla jo 20 vuotta ja ollut mm. Butik Leafin osakkaana – Nykyään Liike tunnetaan nimellä DBKM. Design By Katja Martineero on toiminut kouluttajana Sebastianilla ja Wellalla Suomessa sekä maailmalla. Kokemuksia hiusalan trendeistä ja muotoilusta Design By Katja Martineero on hakenut maailman metropoleista, kuten: Los Angeles, Tukholma, Helsinki, Berliini, Vaasa, Amsterdam, Lontoo, Pariisi, Turku ja tietenkin Perniöstä.
Katjan historiasta löytyy hiusalan näytöksiä Kööpenhaminan muotiviikoilta ja hiusmuotoilua Huippumalli haussa tv-ohjelmasta. Hän on myös työskennellyt Hki Fashion Summer Summit -tapahtumassa yhdessä alan huippunimien kanssa sekä heidän oppilaana.
Tietoja ja taitoja Katja on kerännyt myös ammattikoulun opettajan sijaisuuksista, näyttötöiden arvioitsijana useissa muotialan näytöksissä ja juontajana sekä tekijänä useiden tapahtumien backstagella. Katjan upein muisto on ollut toimia Ruotsin kruununprinsessa Victorian hovikampaajana hänen valtiovierailullaan Turussa.
Kermana kaiken tämän päälle Katja on saanut tavata mahtavia ihmisiä muodin ja hiusmuotoilun alalta, sekä palvella ja muotoilla hiuksia monille asiakkaille, ystäville, sukulaisille ja perheelle.
Rakkaudesta lajiin!